Parmesanpanerad Kycklingfilé

Detta recept hittade jag i en gammal tidning och tyckte det lät gott och gissa om det var det också. Jag kunde ha ätit mycket mer om det bara funnits.



Detta behöver du:

 

4 kycklingfiléer

2 äggulor

2 dl riven parmesan- eller västerbottenost

½ tsk paprikapulver

½ krm cajennpeppar

2½ msk vatten

½ dl vetemjöl

1 tsk salt

2 krm peppar


Gör så här:

 

Dela filéerna på längden. Blanda ägg, ost, paprikapulver, cajennpeppar och vatten. Blanda mjölet med salt och peppar, doppa filéerna först imjölet sedan i äggblandningen. Lägg filéerna i en smord ugnsäker form. Ugnsstek i 225 grader i ca 20 min.
Servera med ris eller kokt potatis, en god sås och kokta grönsaker

Den såsen jag gjort till denna rätt är busenkel, endast grädde, stekta färska champinjoner, en svampbuljongtärning och salt och peppar efter smak


Kommentarer
Postat av: Marie

Låter verkligen gott! Måste testa någongång. Är det svampsås du har till? Ser nästan ut som både nötter och svamp i såsen.

2010-07-09 @ 11:04:28
URL: http://stickatmm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0