Köttfärslimpa a´la France

Receptet på denna köttfärslimpa fick jag för ca 20 år sedan av min sambos faster och den har varit en stor favorit i min familj sedan dess. Den är superenkel och såå jättegod.
Ett måste att testa den.




Detta behöver du:

600g       Blandfärs
1 påse    Fransk Löksoppa (Blå Bands)
2 dl         Gräddfil
1             Ägg


Så här gör du:

Blanda Löksoppan med gräddfilen och låt svälla några minuter. Blanda i färsen och ägget och arbeta ihop allt. Forma till en limpa i en smord ugnsfast form och grädda ca 40 minuter i 180 grader.

Smaklig måltid.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-08 @ 22:17:40
Postat av: Karin W

Oj den där har jag nästan glömt bort, tack för tipset och trevlig helg till dig!

2010-02-11 @ 21:23:30
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0