Fisklasagne á la Anna

Detta är vinnaren från föregående tävling en spännande och för mig en ny rätt. Så här skriver vinnaren Anna Lundström.

"Fisklasange,har lurat många icke fiskätare. Dom har inte trott på mig, när jag har berättat att det är fisk."




Detta behöver du:
(4 port)

1 pkt fryst torsk 400 gr
Lasangeplattor
2 gula lökar,hackade
1 burk krossade tomater
1msk chilisås
1fiskbuljongtärning
Salt och peppar
Timjan.
OSTSÅS:
2 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
1 dl STARK mjukost.

Så här gör du:


Fräs hackad lök och bitar av fisken.Tillsätt tomater, chilisås,
buljongtärning och kryddor. Låt sjuda ca 10 min och smaka av.
Smält osten i grädden och rör i creme fraich.
Bottna en smord form med lasangeplattor och tomatfisksås
i två lager.
Täck med ostsåsen.
Grädda 175 grader,40 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0